Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή, 20 Απριλίου 2008

Ιστολόγια (blogs) και εκπαίδευση (μέρος 2ο...)

Τέλεια!

Ακόμη μία ενδιαφέρουσα νότα παίχτηκε στο μουσικό κομμάτι "συζήτηση για τη σημασία των blogs στη διδασκαλία και την εκπαίδευση".

Ενώ δηλαδή η συζήτηση για το θέμα ανάμεσα στο "Ας μπούμε σε μια τάξη" και στο "b(io)log" δεν είχε ακόμη κοπάσει, ο αγαπητός Νίκος Δαπόντες μας προσφέρει ένα άρθρο γεμάτο ιδέες και προβληματισμούς.

Με τίτλο "Το Ιστολόγιο (Blog): μόδα ή «παιδαγωγικό εργαλείο»; (Μέρος ΙΙ)" και με αναφορά σε μια τεράστια ποικιλία ιστολογίων από τη Γαλλία, μας ανοίγει τα μάτια στο θέμα
και μας κρατά από το χέρι...


Καλό διάβασμα!


buzz it!

Σάββατο, 19 Απριλίου 2008

Μία σχολική χρονιά, ένα βίντεο...

Η περσινή σχολική χρονιά (2006-07) την έχει κάνει για τα καλά.

Σε μερικούς όμως θα μείνει αξέχαστη
πρώτη χρονιά σε σχολική τάξη γαρ...


Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια...


Δεν με νοιάζει από πού 'ρθες σου λέω
κι εμείς εδώ είμαστε περαστικοί
στον ουρανό ν' ανεβώ και να τα λέω
πάω στοίχημα πως θα 'σαι κι εκεί...
(Active member - "Φύλακας, άγγελος, αλήτης")



buzz it!

Τετάρτη, 16 Απριλίου 2008

Εφηβεία

Ελπίζω ότι όλο και κάποιος έφηβος μπορεί να επισκέπτεπται το "Ας μπούμε σε μια τάξη" (Το γελάς; Τις προάλλες κάποιος έφτασε εδώ με search "πώς μπορώ να κάνω κοπάνα;"!).

Πάντως είμαι σίγουρος ότι αρκετοί από εμάς τους εκπαιδευτικούς ίσως χρειάζεται να είμαστε πιο "έτοιμοι" στις καθημερινές συζητήσεις μας περί εφηβείας με τους συν τοις άλλοις εφήβους μαθητές μας...

Για αυτό το λόγο προτείνω την ιστοσελίδα StressTeen. Σύμφωνα με όσα διαβάζω,

"αποτελεί μια προσπάθεια του Ψυχιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την έγκυρη ενημέρωση των εφήβων σε σημαντικά θέματα ψυχικής υγείας που συχνά τους προβληματίζουν ή τους δημιουργούν στενοχώρια και άγχος"

Σε αυτό το σημείο της ιστοσελίδας βρίσκω μια σειρά από ενημερωτικά φυλλάδια που απευθύνονται στους εφηβους, και ακουθούν θεματικές όπως "Κακοποίηση", "Μελαγχολία" ή "Ενηλικίωση".

Χρήσιμα πράγματα.

Για ρίξε μια ματιά...

ΥΓ. Μια που τό φερε η κουβέντα. Το επιχείρημα "εφηβεία είναι, μη φοβάσαι, θα σου περάσει", θα συμφωνήσω με τους περισσότερους εφήβους ότι είναι αηδιαστικό.

buzz it!

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2008

Powerpoint: Η αναπαραγωγή του ανθρώπου

Το project "δώσε εκπαιδευτικό υλικό και σώσε" ένα από τα projects που εκπονεί το ιστολόγιο "Ας μπούμε σε μια τάξη" χωρίς την υποστήριξη κανενός, συνεχίζεται!

Ακολουθώντας λοιπόν την παράδοση που ξεκίνησαν οι δημοσιεύσεις με αρχεία powerpoint έτοιμα προς εφαρμογή στο μάθημα της βιολογίας ή της φυσικής, για σήμερα έχουμε να προσφέρουμε παρουσιασούλα σχετική με το φλέγον ζήτημα αναπαραγωγή του ανθρώπου.


Ουαλά:


Μπορείς να κατεβάσεις την παρουσίαση από εδώ.

Γεια χαρά!

ΥΓ. Σχετική με το ζήτημα και τις συζητήσεις που συχνά γίνονται με αφορμή αυτό είναι και η δημοσίευση "Σεξουαλική διαπαιδαγώγιση" . Αν θες ρίξε μια ματιά.

buzz it!

Πέμπτη, 10 Απριλίου 2008

Ένα σαββατοκύριακο γεμάτο πειράματα!

Καιρός και για μια εκδήλωση που "μυρίζει" ότι θα είναι γεμάτη ιδέες πειραμάτων προς εφαρμογή στη σχολική τάξη!

Πρόκειται για τον 1ο Διαγωνισμό Επιστημονικού Πειράματος "Οι Μάγοι της Επιστήμης", μια εκδήλωση στην οποία παλαιότερα το "Ας μπούμε σε μια τάξη" σε είχε προσκαλέσει να συμμετάσχεις...

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, εκτός από το "διαγωνιστικό" της τμήμα, η εκδήλωση θα συμπεριλαμβάνει εικονικά εργαστήρια, μια εκλαϊκευμένη εκδοχή της "ιστορίας του ηλεκτρισμού" ένα παραμύθι δηλαδή από το χώρο της επιστήμης για μικρούς και μεγάλους, αλλά και μερικά πειράματα με υλικά καθημερινής χρήσης τα οποία θα καλούνται να πραγματοποιήσουν οι μικροί επισκέπτες!

Τέλος πάντων τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Το ραντεβού δίνεται για μεθαύριο Σάββατο και Κυριακή (12 και 13 Απριλίου) στις 10.30 το πρωί στο Ίδρυμα Ευγενίδου (λεωφόρος Συγγρού 387, ένας καλός χάρτης υπάρχει εδώ).

Την εκδήλωση διοργανώνει το To Κέντρο Βιομηχανικού Σχεδίου (ή αλλιώς "Centre of Applied Industrial Design" - CAID) σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου το Βρετανικό Συμβούλιο και το Γαλλικό Ινστιτούτο. ενώ "τελεί υπό την αιγίδα" φοβερή φράση έτσι; της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας

Χορηγός επικοινωνίας είναι το BHMAScience αν και αυτό είναι περιττό από τη στιγμή που υπάρχει το "Ας μπούμε σε μια τάξη"...

Καλά πειράματα!


Υγ. Όσον αφορά εμένα, όχι, δεν θα συμμετέχω στο διαγωνισμό, αλλά όλο και κάπου εκεί γύρω με βρεις να κόβω τις βόλτες μου...


buzz it!

Τρίτη, 8 Απριλίου 2008

Μια ημερίδα για τη δυσλεξία

Σχετικά με το ζήτημα της δυσλεξίας και γενικότερα των μαθησιακών δυσκολιών, το "Ας μπούμε σε μια τάξη" έχει μέχρι τώρα αναφερθεί κυρίως με τη βοήθεια περιστατικών (όπως αυτά με τα οποία αργά ή γρήγορα κάθε συνάδελφος έρχεται αντιμέτωπος...)

Αναφέρομαι στις δημοσιεύσεις που μπορείς να βρεις εδώ, εδώ ή εδώ.

Για τον βιαστικό αναγνώστη, ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με τη δυσλεξία υπάρχουν στη σχετική ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας.

Για τον λιγότερο βιαστικό αναγνώστη, έχω να προτείνω μια παιδαγωγική ημερίδα που διοργανώνει ο δήμος Ν. Ψυχικού σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων της 22ης περιφέρειας.

Η ημερίδα έχει τον πετυχημένο κατά τη γνώμη μου τίτλο "Δυσλεξία - Θείο Δώρο" και σε αυτήν θα μιλήσουν ο καθηγητής μαθησιακών δυσκολιών κ. Παυλίδης, ο σχολικός σύμβουλος κ. Γαλάνης και ο δάσκαλος ειδικής αγωγής κ. Φλεμοτόμος.

Το ραντεβού δίνεται για τις 6.30 το απόγευμα της Πέμπτης 10 Απριλίου 2008, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Αθλητικού Κέντρου του δήμου Ν. Ψυχικού (Ρήγα Φεραίου και Μπουμπουλίνας).

Έξτρα χρήσιμες πληροφορίες: Η είσοδος θα είναι ελεύθερη και στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής ;-)

Από την πλευρά μου, πρέπει να ομολογήσω ότι ούτε στο μυαλό των ομιλητών έχω βρεθεί, ούτε τις απαιτήσεις των ακροατών τους μπορώ να μαντέψω. Που σημαίνει ότι το βαθμό στον οποίο μια τέτοια ημερίδα θα πετύχει τους στόχους της, μόνο αν την επισκεφτείς ο ίδιος θα μπορέσεις να το διαπιστώσεις...

Καλή τύχη!


buzz it!

Σάββατο, 5 Απριλίου 2008

Ιστολόγια (blogs) και διδασκαλία

Είναι καιρός που θέλω να γράψω μια δημοσίευση σχετικά με δυνατούς τρόπους χρήσης των ιστολογίων (blogs) από ανθρώπους που ασχολούνται με την εκπαίδευση.

Ο αγαπητός hfr με πρόλαβε! Καλά να πάθεις xrysostome!

Γρήγορα διαπίστωσα ότι η σχετική του δημοσίευση είναι πληρέστερη από αυτή που εγώ σκόπευα να γράψω. Τώρα που το ξανασκέφτομαι όμως, μια ακόμη καλύτερη δημοσίευση θα ήταν αυτή που θα προέκυπτε από τη συνδρομή και των δυο μας. Η ισχύς εν τη ενώσει ρε!

Αντιγράφω λοιπόν από το ιστολόγιό του, το b(io)log:, αντικαθιστώντας τη λέξη blog με τη λέξη ιστολόγιο (μου αρέσει περισσότερο!) και συμπληρώνοντας με κάποια δικά μου σχόλια:

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τα είδη των ιστολογίων που μπορούν να αναρτηθούν στο χώρο της εκπαίδευσης και το πιθανό περιεχόμενο καθενός από αυτά, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μεταξύ τους όρια δεν είναι ευκρινή, καθώς εξαρτώνται από την επινοητικότητα και το μεράκι, όσων τα αναρτούν:

* Ιστολόγιο εκπαιδευτικού που απευθύνεται στους μαθητές του.
Μπορεί να περιέχει, βασικά σημεία της διδασκαλίας, ερωτήσεις αφόρμησης πριν τη διδασκαλία ενός αντικειμένου, πρόσθετο διδακτικό υλικό (video, εικόνες, ηχητικό κείμενο), προτάσεις για διάβασμα ή περιήγηση στο δίκτυο, σχολιασμό της επικαιρότητας, ανάθεση εργασιών προς τους μαθητές, ενημέρωση των γονέων για την εργασία που γίνεται στην τάξη κ.α.

Εδώ xrysostomos, σηκώνω το χέρι και παίρνω το λόγο: Το αγαπημένο μου παράδειγμα ιστολογίου αυτής της κατηγορίας είναι το ιστολόγιο "Δάσκαλος Κ.". Από τα λίγα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, σχεδόν καθημερινά. Οι επιδιώξεις του απόλυτα σεβαστές και δηλωμένες στη δεξιά πλευρά της οθόνης: Το ιστολόγιο αυτό στοχεύει στην 24ωρη διδασκαλία...

Συνολικά πάντως, η τριτοβάθμια εκπαίδευση δείχνει να είναι πιο μπροστά σε αυτή την ιστορία. Μπορείς να ρίξεις μια ματιά και στα "Εργαστήριο Ρητορικής και Λόγου" αλλά και στο ακόμη πιο οργανωμένο "Κοινωνική Ψυχολογία".

Συνεχίζουμε:

* Ιστολόγιο εκπαιδευτικού που απευθύνεται στους συναδέλφους του.
Στο περιεχόμενό του μπορούν να περιληφθούν, προτάσεις για τη διδασκαλία συγκεκριμένων αντικειμένων, ενημέρωση για ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία και πηγές από το διαδίκτυο, προτεινόμενες πειραματικές δραστηριότητες, επισημάνσεις για τις παρανοήσεις των μαθητών, προσωπικές μαρτυρίες από την ζωή του ανθρώπου που εργάζεται στο χώρο της εκπαίδευσης κ.α.

O xrysostomos προσθέτει: Προς τη ίδια κατεύθυνση δηλαδή αυτή της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών στοχεύουν και τα ιστολόγια-κοινότητες. Μιλάμε για ιστολόγια στα οποία συν-γράφονται από περισσότερους από έναν εκπαιδευτικούς και προσπαθούν να αποτελούν σημεία συνάντησης απόψεων. Παραδείγματα αυτής της κατηγορίας αποτελούν τα "Οι εκπαιδευτικοί μιλούν" και "Tελευταίο θρανίο".

* Ιστολόγιο σχολικής τάξης.
Μπορεί να είναι το κοινό ιστολόγιο εκπαιδευτικού και μαθητών στο οποίο να καταγράφεται, η καθημερινή δραστηριότητα της τάξης, η διδασκαλία ενός συγκεκριμένου αντικειμένου, μια εκπαιδευτική εκδρομή ή επίσκεψη, η ανάληψη μιας πρωτοβουλίας σχετικής με το περιβάλλον, την αγωγή υγείας κ.α., ο σχολιασμός ενός βιβλίου, η πορεία εργασίας στο πλαίσιο ενός project, η συμβολή των επιστημών στην καθημερινότητα, κ.α.

* Ιστολόγιο ομάδας μαθητών.
Είναι το ιστολόγιο μιας ομάδας μαθητών στο οποίο αναρτάται: Η πορεία εργασίας που έχουν ακολουθήσει στο πλαίσιο μιας δραστηριότητας που τους έχει ανατεθεί, μεμονωμένα ή εντός ενός ευρύτερου project στο οποίο μετέχει όλη η τάξη.

Πετάγομαι πάλι: Τα βράδια ο xrysostomos ονειρεύεται σχολεία που δε γνωρίζουν τον όρο "υποχρεωτική εκπαίδευση" (πού και πού μάλιστα γράφει για αυτά). Θα συμπληρώσει λοιπόν ότι προτιμά τις περιπτώσεις μαθητών που στήνουν ιστολόγια, όχι για δραστηριότητες που "τους έχουν ανατεθεί", αλλά για δραστηριότητες που μόνοι τους αποφασίζουν να κυνηγήσουν. Από όσα τουλάχιστον ιστολόγια έχω δει , η περίπτωση της φωτογραφικής ομάδας των μαθητών του Αη Στράτη, το "χαμογελάστε", είναι αυτή που ξεχωρίζω λες να φταίει ότι πέρασες το τελευταίο καλοκαίρι στις παραλίες του;

* Ιστολόγιο άτυπης εκπαίδευσης.
Το blogging μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην άρση μιας ενδημικής αδυναμίας που έχουν οι παντοειδείς επισκέψεις και σχολικοί περίπατοι. Συνήθως οι μαθητές, “παρκάρονται” απροετοίμαστοι γι’ αυτό που θα δουν ή θα ακούσουν σε ένα μουσείο, έναν τόπο, ένα ερευνητικό εργαστήριο, μια θεατρική παράσταση ή κινηματογραφική προβολή, με αποτέλεσμα να αδιαφορούν και να αποκομίζουν ένα μικρό παιδαγωγικό όφελος.

Μετά δε την επιστροφή τους στο σχολείο, η επίσκεψη που έκαναν είναι σαν να μην έγινε, αφού δεν παρακινούνται να καταγράψουν εντυπώσεις, να επεξεργαστούν υλικό και δεδομένα που συνέλεξαν. Μέσω του blogging οι μαθητές μπορούν να ωθούνται να προετοιμάσουν τις επισκέψεις τους (τι θα δω;, τι θα ακούσω;, τι πρέπει να γνωρίζω προηγουμέν
ως ώστε να επικοινωνήσω ουσιαστικά με το αντικείμενο της επίσκεψης;) και επίσης να επεξεργάζονται δημιουργικά ότι παρατήρησαν, κατέγραψαν κατά τη διάρκειά τους.

Τα σχόλια μου:
Πρώτον, άλλαξα τον τίτλο αυτής της κατηγορίας, όχι γιατί διαφωνώ με το όρο που χρησιμοποίησε ο hfr (ιστολόγιο "περιβαλλοντικής ομάδας σχολείου, σχολείου, πενθήμερης εκδρομής"), αλλά γιατί θεωρώ μια γενικότερη περιγραφή ταιριάζει καλύτερα.

Επίσης, θα συμφωνήσω ότι ο τρόπος που οι περισσότεροι "εκπαιδευτικοί" περίπατοι που πραγματοποιούνται στη χώρα μας έχουν από μηδενικό εώς ελάχιστο μαθησιακό αποτέλεσμα. Η διδακτική των φυσικών επιστημών έχει εδώ και καιρό τονίσει τη σημασία της κατάλληλης προετοιμασίας. Αυτό που απομένει είναι να το πάρουμε κι εμείς χαμπάρι. Και όταν το αποφασίσουμε, το ιστολόγιο θα είναι ένα μάλλον ικανό εργαλείο...

* Ιστολόγιο-εφημερίδα σχολείου.
Μερικά σχολεία έχουν αναρτήσει ιστολόγια-εφημερίδες, στα οποία καταγράφονται ποικίλα στιγμιότυπα από τη δραστηριότητά τους (αγώνες της σχολικής ομάδας, παραστάσεις της θεατρικής ομάδας, παρουσίαση βιβλίων κ.α.).

Ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του xrysostomou έχει πάρει το ιστολόγιο "Τέταρτο Μάτι", των μαθητών του 4ου Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου Ηρακλείου. Τσέκαρε το. Μου αρέσει και το ιστολόγιο του 6ου Λυκείου Καλλιθέας.

(Σε αυτό το σημείο, ο hfr αναφέρει και το ιστολόγιο "σχολικού εργαστηρίου". Χωρίς την άδειά του, το προσπερνάω, θεωρώντας ότι εντάσσεται στην προαναφερθείσα κατηγορία "ιστολόγιο εκπαιδευτικού που απευθύνεται στους μαθητές του").

Συνεχίζουμε.

* Ιστολόγιο στελέχους της εκπαίδευσης (Συμβούλου του Π.Ι., Σχολικού Συμβούλου, κλπ).
Πολλά στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και παιδαγωγοί στο αμερικανικό αλλά και σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, συνηθίζουν να συντηρούν ιστολόγια. Μέσω αυτών τους δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνούν, άμεσα και διαδραστικά τόσο με τους εκπαιδευτικούς, όσο και μεταξύ τους, να ενημερώνουν για την εργασία τους,τις εξελίξεις στην επιστήμη και την παιδαγωγική κ.α.

Το σχόλιο μου δεν ξεφεύγει από το στερεότυπο για τον μέσο σχολικό σύμβουλο: ιστολόγιο σχολικού συμβούλου;! Έγινε το blogging κριτήριο...;

Με αυτό λοιπόν το σουρεάλ φινάλε, η παράσταση έλαβε τέλος!

Συνολικά, θέλω να παρατηρήσω το εξής: Σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική μπλογκόσφαιρα υπάρχουν ιστολόγια ανθρώπων που σχετίζονται με την εκπαίδευση και τα οποία επεκτείνουν τη θεματολογία τους αρκετά μακριά από τη διδακτική πράξη. Ιστολόγια για παράδειγμα, στα οποία μπορεί να βρεις την περιγραφή των καλοκαιρινών διακοπών του εκπαιδευτικού, ποιήματα για το τελευταίο φλερτ του μαθητή ή τις συνταγές μαγειρικής που προτείνει ο διευθυντής του σχολείου.

Φυσικά και τέτοιου είδους ιστολόγια έχουν κάτι να προσθέσουν, όμως αυτό το "κάτι" μάλλον
δεν αφορά την εκπαίδευση. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε όλο και πιο αυστηροί στο ποια ιστολόγια αφορούν τη κατηγορία "ιστολόγια και επαίδευση"...

ΥΓ. Η δημοσίευση κατέληξε τεράστια, κι όμως ορισμένα από τα ιστολόγια που έχω ξεχωρίσει δεν χώρεσαν στο κείμενο. Μπορείς να βρεις αρκετά σε αυτή τη δημοσίευση.

ΥΓ2. Μήνες στο κουρμπέτι, έχουμε πάρει χαμπάρι ότι κείμενα όπως αυτό που μόλις υποθέτω διάβασες, έχουν αυξημένες πιθανότητες να αντιγραφούν. Παρακαλώ κύριοι, η αυτονόητη απαίτηση για "αναφορά στην πηγή" να γίνει σεβαστή...

Update (20/04/08). Ενδιαφέρουσες ιδέες για το θέμα θα βρεις και στο άρθρο που έγραψε ο φίλος Νίκος Δαπόντες (δηλαδή εδώ)

Update (12/05/08). Απόψεων συνέχεια και εδώ.

Update (13/03/09). Η κουβέντα συνεχίζεται - γουστάρω. Βλέπε εδώ και εδώ.

buzz it!

Τρίτη, 1 Απριλίου 2008

Απόφαση έκπληξη του ΥπΕΠΘ: Ένα νέο, διαφορετικό, πανεπιστήμιο!

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές και σε αυτό δυστυχώς θα πρέπει να με εμπιστευτείς, το ΥπΕΠΘ προτίθεται μέσα στις επόμενες μέρες να ανακοινώσει τη δημιουργία του πρώτου virtual Πανεπιστημίου στην Ελλάδα!

Το NMC (New Media Consortium) είναι μία διεθνής κοινότητα εικονικών πανεπιστημίων. Τα σχεδόν 250 παρακλάδια της βρίσκονται σε διάφορα μέρη του κόσμου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να πάρεις βλέποντας το παρακάτω βίντεο.



Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε πρόσφατη συζήτηση μεταξύ ατόμων του στενού του περιβάλλοντος..., ο υπουργός παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης δήλωσε:

"Είναι μια κίνηση που θα "κλείσει πολλά στόματα". Από τη μία, είναι η απαραίτητη απάντηση σε όλους όσους κατηγορούν την ελληνική κυβέρνηση ότι δεν αναλαμβάνει ουσιαστικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του επιπέδου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Από την άλλη, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη χρονιά από μια μικρή μερίδα "οπισθοδρομικών" πολιτών ενάντια στην αναθεώρηση του Συντάγματος, δεν θα επαναληφθούν: Η δημιουργία και η λειτουργία του εικονικού πανεπιστημίου δεν θα λάβουν χώρα στο ελληνικό έδαφος, αλλά σε αυτόν του Διαδικτύου, οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια εμποδισμού της δεν θα έχει συγκεκριμένο στόχο, άρα και κανένα απολύτως αποτέλεσμα".

Από την πλευρά μου να σημειώσω ότι όντως σε πανευρωπαϊκό επίπεδο πρόκειται για μια αρκετά "δυνατή" πρωτοβουλία, καθώς η Ελλάδα θα είναι η πέμπτη ευρωπαϊκή χώρα μετά τη Μεγάλη Βρετανία (The Open University), την Ισπανία (Universitat oberta de Catalunya), τη Δανία (Lund University) και τη Φιλανδία (University of Art and Design) που εντάσσεται στην κοινότητα του NMC. Ο φορέας που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου στην Ελλάδα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο...

Καλό μήνα! ;-)

Update 2/4/08: Μάλλον γίνεται σαφές από την υπερβολή του "νέου" ότι το ΥπΕΠΘ θα προχωρούσε στην εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, αλλά ας το ξεκαθαρίσω. Προφανώς και πρόκειται για πρωταπριλιάτικο αστείο οι κριτικές για το χιούμορ του xrysostomou να λείπουν παρακαλώ...
Πάντως, το NMC όντως υπάρχει, όπως και οι συνεργασίες με τα 4 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια (η πλήρης λίστα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων-μελών είναι εδώ). Τώρα, όσον αφορά τη συζήτηση για τα αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και παρόμοιων εικονικών εγχειρημάτων θα μου επιτρέψετε να διατηρώ τις επιφυλάξεις μου...

buzz it!

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα