Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

Προσομοίωση - Διαγράμματα στη φυσική

Αντιγράφω από το πολύ μπροστά για τα ελληνικά δεδομένα ιστολόγιο του Βαγγέλη Κολτσάκη.

Στα πλαίσια του γενικότερου προβληματισμού για τη χρήση διαγραμμάτων στην κινηματική από 13χρονους μαθητές προβληματισμός που "πατάει" και στο καινούργιο βιβλίο της Φυσικής Β' Γυμνασίου, ο αγαπητός συνάδελφος προτείνει μια:

[...] εξαιρετική προσομοίωση (ανάμεσα σε πολλές άλλες) από το PhET (Physics Education Technology, University of Colorado), με τίτλο “The Moving Man“, την οποία μετάφρασα ο ίδιος στα ελληνικά δίνοντας τον τίτλο “Ο κινούμενος άνδρας”

(κατεβάστε κάνοντας κλικ εδώ τη μεταφρασμένη προσομοίωση, μεγέθους 1,6ΜΒ).

Και συνεχίζει:

Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης προσομοίωσης είναι αρκετά, αν χρησιμοποιηθεί κατάλληλα. Αξίζει να τονιστούν ιδιαίτερα: η δυνατότητα εισαγωγής της εξίσωσης θέσης-χρόνου (από το μενού: “ειδικά χαρακτηριστικά”, “εισαγωγή εξίσωσης θέσης”) και η δυνατότητα αναπαραγωγής της κίνησης

Το "Ας μπούμε σε μια τάξη" πάντα δύσπιστος αναγνώστης αποφάσισε να δοκιμάσει την προτεινόμενη προσομοίωση - εργαλείο.

Τα συμπεράσματα είναι ιδιαιτέρως θετικά συμπεριλαμβάνουν χαμόγελα του τύπου "μεγάλε κάτι καλό γίνεται εδώ γύρω"...

Εύγε!

[Συνάδελφε δοκίμασε και πες μου...]


ΥΓ. Για να τρέξει, απαιτείται το Java Runtime Environment (μπορείτε -αν δεν είναι ήδη εγκαταστημένο στον υπολογιστή σας- να το κατεβάσετε κάνοντας κλικ εδώ).

buzz it!

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Thanks για αυτό!
(Αλλά και thanks για το μπλογκ σου!!!!!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o
Άσχετο, αλλά ελπίζω δεν πειράζει που το 'βαλα..
Οπτικοποίηση της μουσικής. Ένας άλλος τρόπος σημειογραφίας της μουσικής.

Ανώνυμος είπε...

Τιμή μου!
Συγχαρητήρια για το εκπληκτικής ποιότητας περιεχόμενο του "Ας μπούμε σε μια τάξη".
Καλή συνέχεια...

yannis είπε...

Αυτές οι εφαρμογές είναι πολύ ωραίες και πολύ χρήσιμες. Αν ένας εκπαιδευτικός ερχόταν μαζί με έναν προγραμματιστή, οι δυνατότητες είναι ατελείωτες. Ωραία πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

Το applet από το Πανεπιστήμιο του Colorado με τίτλο "Ο κινούμενος άνδρας" (όπως το μετέφρασε ο Βαγγέλης) έρχεται να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά. Δυο σύντομες παρατηρήσεις i) Για τη Β' Γυμνασίου μόνο για τις μεταβολές θέσης μπορούμε να μιλάμε μια και η έννοια επιτάχυνση δεν διδάσκεται πλέον στο Γυμνάσιο. Άρα το applet είναι εκπληκτικό για την Α' Λυκείου.
ii) Θα χρειαστεί μια συμπλήρωση με τις εφαρμογές που συνοδεύουν το εξελληνισμένο λογισμικό Modellus και αναφέρονται σε "μεταβάσεις" από τις γραφικές παραστάσεις στην κίνηση.
Από την άλλη, θα ήθελα από τον "ας μπούμε σε μια τάξη" να περιγράψει με δυο λόγια πως το χρησιμοποίησε.

Xrysostomos είπε...

@ανώνυμος 12.40
Προφανώς και δεν με πειράζει που έβαλες το λινκ το κεφαλιού σου. Πόσο μάλλον ,όταν το βιντεάκι που πρότεινες μου άρεσε!

@ekoltsakis
Καλή συνέχεια!

@jaywalker
Αμάν πια εσείς οι προγραμματιστές, παντού είστε και ψάχνετε δουλειά!

Σοβαρά τώρα, δε νομίζω ότι το συγκεκριμένο χρειάζεται να έχεις βοήθεια από προγραμματιστή για να το κουμαντάρεις. Είναι απλό. Το Powerpoint είναι πολύ πιο δύσκολο.

Το θέμα τώρα της δυσκολίας να ξεκουνήσεις οποιονδήποτε εκπαιδευτικό για να εξοικειωθεί με αυτό και εν τέλει να το χρησιμοποιήσει, είναι σημαντικό. Αγάλι αγάλι όμως...

@ανωνυμος 7.41
Πρώτα από όλα να παραδεχτώ ότι ήμουν αρκετά ασαφής στο ποστ μου. Γράφοντας "το δοκίμασα", δεν εννοούσα ότι το δοκίμασα σε περιβάλλον τάξης (που, ναι, αυτή είναι η λογική έννοια του όρου "δοκίμασα", όταν μιλάμε για εκπαιδευτικό υλικό).

Περισσότερο το δοκίμασα "παίζοντας", σκεπτόμενος πιθανά σενάρια με τα οποία θα το έβαζα στη τάξη. Σενάρια του τύπου "σας δείχνω την κίνηση του ανθρώπου, μαντέψτε πώς θα είναι τα διαγράμματα" (ή το αντίθετο), ή "προσπαθήστε να κινήσετε τον άνθρωπο ώστε το διάγραμμα ταχύτητας να δείχνει γραμμική αύξηση" κτλ.

Προσωπικά, αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον είναι ότι το applet μπορεί να σταθεί και σε διαδικασία "επίδειξης", με τα γνωστά πλεονεκτήματα χρόνου που αυτό συνεπάγεται.

Ουσιαστικά δηλαδή δεν έχω και πολύ ισχυρά επιχειρήματα υπέρ του λογισμικού, επιχειρήματα δηλαδή κάποιας σοβαρής αξιολόγησης. ("Αν δεν το δώσεις σε μαθητή, μη δημοσιεύεις τίποτα" έλεγε πριν λίγο καιρό ένας καθηγητής διδακτικής). Απλά διατύπωσα μια πρώτη προσωπική εντύπωση. Θετική.

Σχετικά με την ακαταλληλότητα του για τη Β' Γυμνασίου, έχεις δίκιο. Αφού όμως μπορείς να επιλέγεις κάποια διαγράμματα να μην φαίνονται, υποθέτω αφήνεις το διάγραμμα επιτάχυνσης και χρησιμοποιείς μια χαρά το υπόλοιπο, έτσι δεν είναι;

Unknown είπε...

Χρυσόστομε, καθόλου δεν πειράζει που δεν το δοκίμασες, αρκεί που "δούλεψες" στο μυαλό σου σενάρια εφαρμογής. Επίσης, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι ακόμα και ένα applet "διερευνητικού χαρακτήρα" όπως ο κινούμενος άνδρας" μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά όπως ακριβώς σκέφτηκες: ναι, με βιντεοπροβολέα και κατάλληλες ερωτήσεις για δεκατριάχρονα παιδιά.
Όσο για τον καθηγητή Διδακτικής που σε έπεισε ότι δεν πρέπει να δημοσιεύεις τίποτα αν δεν το δώσεις σε μαθητή (όπως γράφεις) θα ήθελα να σου πω ότι το ιστολόγιό σου είναι χώρος ανταλλαγής απόψεων και ιδεών και όχι επιστημονικό περιοδικό με ... κριτές.
Πάντως, καλό είναι να το δοκιμάσεις όχι μόνο εσύ αλλά και οι συνάδελφοι που παρακινείς να κάνουν το ίδιο.

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα