Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή, 20 Απριλίου 2008

Ιστολόγια (blogs) και εκπαίδευση (μέρος 2ο...)

Τέλεια!

Ακόμη μία ενδιαφέρουσα νότα παίχτηκε στο μουσικό κομμάτι "συζήτηση για τη σημασία των blogs στη διδασκαλία και την εκπαίδευση".

Ενώ δηλαδή η συζήτηση για το θέμα ανάμεσα στο "Ας μπούμε σε μια τάξη" και στο "b(io)log" δεν είχε ακόμη κοπάσει, ο αγαπητός Νίκος Δαπόντες μας προσφέρει ένα άρθρο γεμάτο ιδέες και προβληματισμούς.

Με τίτλο "Το Ιστολόγιο (Blog): μόδα ή «παιδαγωγικό εργαλείο»; (Μέρος ΙΙ)" και με αναφορά σε μια τεράστια ποικιλία ιστολογίων από τη Γαλλία, μας ανοίγει τα μάτια στο θέμα
και μας κρατά από το χέρι...


Καλό διάβασμα!


buzz it!

8 σχόλια:

sterzidi είπε...

Χρυσόστομε καλησπέρα,
Μήπως θα ήταν χρήσιμο να έβαζες και τον υπερσύνδεσμο του άρθρου;

Xrysostomos είπε...

Υπάρχει στο κείμενο (εκεί που λέει "άρθρο με ιδέες..."

Τελος πάντων, μπορείς να το βρεις εδώ:

http://www.dapontes.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=46

alkal.gr είπε...

Η τάση του Web 2.0 έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας. Ο χώρος της εκπαίδευσης, κατά την γνώμη μου είναι ένας από τους κυριότερους τομείς όπου οι εφαρμογές του Web 2.0 βρίσκουν άμεση ανταπόκριση. Από αυτές, τα blogs είναι τα πιο διαδεδομένα και αυτό φαίνεται και μέσα από τα άρθρα που αναφέρεται και σχολιάζεται. Παρόλα αυτά όμως, κατά την προσωπική μου άποψη το Web 2.0 στην Εκπαίδευση ή Εκπαίδευση 2.0 (Elearning 2.0) όπως συνηθίζεται να λέγεται δεν σταματάει στη χρήση των blogs. Παρακάτω θα μου επιτρέψεται να παραθέσω δυο άρθρα από το προσωπικό μου blog που αναφέρονται στην χρήση των social networks και της εφαρμογής del.icio.us στην εκπαίδευση. Αποτελούν την προσωπική μου εκδοχή για την χρήστη του Web 2.0 μέσα στην τάξη.Ευχαριστώ.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Χρυσόστομε, καλησπέρα
Επισκέφτηκα το άρθρο που πρότεινες και, πράγματι, είναι εξαντλητικά κατατοπιστικό, με δεκάδες παραπομπές κλπ. Διαβάζοντάς το διαπιστώνω σε πόσο αρχάριο επίπεδο είμαστε εμείς ( αναφέρομαι στο μπλογκ του σχολείου μας ). Όμως ακόμα κι έτσι ένα ιστολόγιο έχει πολλά νμα δώσει.
Πάντα χρήσιμες κι ενδιαφέρουσες οι αναρτήσεις σου.

sterzidi είπε...

Ευτυχώς το avatar που έχω επιλέξει μου προσφέρει μια πρώτης τάξης δικαιολογία...
Από ό,τι βλέπεις είμαι τακτικότατος αναγνώστης σου και με την ελευθερία που νιώθω ... σου έκανα μια λάθος υπόδειξη...

Φωτεινή S είπε...

Xρυσόστομε,
γεια σου,
με τα τόσα τεχνικά και άλλα προβλήματα των τελευταίων ημερών δεν ξέρω καν αν έφτασε μήνυμα σ' εσένα. Εγώ πάντως έστειλα.
Πέρασα βιαστικά για πολλές ευχές για
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση.
Θα τα πούμε καλύτερα μετά από αρκετές μέρες που θα γυρίσω.
Πολύ ενδιαφέρον το Βlog σου.

Xrysostomos είπε...

Καλό Πάσχα Φωτεινή!

Εύχομαι να είναι για όλους ένα από τα Πάσχα που αισθανόμαστε παιδιά...

physiart είπε...

Πάντως ότι και να λέμε η επικοινωνία μπαίνει σε άλλη βάση με τα blog.
Είμαι καινούριος σε αυτό το σπορ και μπορώ να πω ότι το blog του Χρυσόστομου με παρακίνησε να ξεκινήσω. Έφτιαξα αρχικά ένα blog που απευθυνόταν στους μαθητές. Σκέφτηκα να αναλύω κάποια ειδικά θέματα και ξεκίνησα με τη στροφορμή. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι αυτό το blog θα πρέπει να ανανεώνεται συχνά και ο δικός μου χρόνος είναι λιγοστός. Δεν το ανακοίνωσα πουθενά και το άφησα προς το παρόν μήπως βρω μία άλλη μορφή. Στη συνέχεια άρχισα ένα blog που απευθύνεται στους συναδέλφους. Αυτό προς το παρόν μου φαίνεται πιο δημιουργικό αφού απευθύνεσαι στην πηγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σκέφτηκα να γράφω κάποια πράγματα διδασκαλίας, λεπτά σημεία που πρέπει κατά την ταπεινή μου γνώμη να προσέχουμε και από το Σεπτέμβρη έχω σκέψεις για μία εκπαιδευτική χρονογραμμή.
Στη συνέχεια, στο μάθημα της τεχνολογίας της Α Λυκείου, σκέφτηκα να προτείνω στα παιδιά να οργανώσουμε ένα blog τάξης. Δυστυχώς το σκέφτηκα αργά. Τα παιδιά δεν είναι ενημερωμένα για το τι είναι το blog. Τους έκανα μια παρουσίαση και στη συνέχεια ανέλαβαν δύο μαθητές από την τάξη να προσπαθήσουν να το φτιάξουν. Αν τους παρακινήσω περισσότερο ίσως να τους αρέσει. Σκέφτηκα ότι οι συγγραφείς θα είναι όλοι οι μαθητές και θα είναι κάτι δικό τους, που θα τους δένει πολύ περισσότερο. Θα δούμε τι μορφή θα πάρει στο προσεχές μέλλον. Αυτές τις λιγοστές σκέψεις ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι η έλλειψη χρόνου και όχι η διάθεση για να δημιουργηθούν όλα τα παραπάνω.

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα