Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Τρίτη, 4 Μαρτίου 2008

Φώτα, κάμερα, μαθητές... πάμε!

- Γιατί κύριε δεν κάνουμε κάθε μέρα πειράματα;

- Δεν έχουμε τόσο χρόνο Φώτη. Πρέπει να βγάλουμε την ύλη!

- Και γιατί δεν κάνουμε τουλάχιστον εκείνο το πείραμα που είδα στη τηλεόραση;

- Ποιο πείραμα;

- Αυτό που έκαναν προχθές οι MythBusters κύριε!

- Φώτη, ορισμένα πειράματα χρειάζονται αρκετή προετοιμασία ή, ακόμα χειρότερα, έχουν ψηλό κόστος. Δεν μπορούμε να κάνουμε οποιοδήποτε πείραμα... Άλλωστε, μην ξεχνάς εδώ παίρνω ύφος σοβαρό ότι και η επιστήμη δεν προχωρά μόνο με πειράματα: πρέπει κάποια στιγμή να σκεφτούμε και κυρίως να συζητήσουμε για όσα μας "λέει" ένα πείραμα.

Ύφος κατσουφιασμένο καλύπτει πλέον το συνήθως χαμογελαστό πρόσωπο του Φώτη. Δεν μπορείς όμως να κάνεις και πολλά: Ακόμη και να έχεις την όρεξη του τρελοεπιστήμονα ή του πρωτοδιόριστου, υπάρχουν οι γνωστοί περιορισμοί...

Πάντως το Διαδίκτυο, μπορεί ως ένα βαθμό να βοηθήσει.

Ένας μεγάλος αριθμός από βιντεοσκοπημένα πειράματα κυκλοφορούν στη ψηφιακή μας παγκόσμια πιάτσα. Μπορείς λοιπόν να τα προτείνεις στους μαθητές σου ή ακόμη και να τους τα δείξεις (στην ένσταση "μα δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο ίντερνετ" θα απαντήσω "ωραία, κάνε κανά δυο χρόνια υπομονή και θα έχουν όλοι")

Από την άλλη βέβαια, στην ένσταση "μα ένα βιντεοσκοπημένο πείραμα δεν είναι πείραμα", δεν έχω ικανοποιητική απάντηση. Γι' αυτό και παραπάνω έγραψα "το Διαδίκτυο μπορεί ως ένα βαθμό να βοηθήσει"...

Τέλος πάντων.

Υποθέτω το You Tube ήδη το γνωρίζεις. Υπάρχουν εκεί μέσα αρκετοί ωραίοι τύποι που προβάλλουν πειράματα, ερμηνείες και έξυπνες πειραματικές "πατέντες".

Προσωπικά, έχω ξεχωρίσει τους Robert Krampf και Marshall Brain (ίσως έχεις ακούσει για τον τελευταίο - είναι ο ιδρυτής της πολύ χρήσιμης ιστοσελίδας How Stuff Works)

Από την άλλη, παίζει και το Teacher Tube. Βολεύει, καθώς είναι εστιασμένο στα της διδασκαλίας, με αρκετές καλές βιντεοσκοπήσεις αν και παίζουν και ορισμένες "μούφες".

Η ιστοσελίδα για την οποία όμως αισθάνομαι περήφανος ότι ανακάλυψα είναι η Planet-Sci- cast. Γέννημα-θρέμμα Βρετανίας, την έχω ξεχωρίσει όχι τόσο γιατί σε πολλά βιντεάκια διατηρείται το γνωστό και αγαπημένο μου αγγλικό χιούμορ, αλλά γιατί στα περισσότερα πρωταγωνιστούν μαθητές!

Και ως γνωστόν λέμε τώρα, όσο πιο πολύ συμμετέχεις στην πραγματοποίηση ενός πειράματος, τόσο περισσότερα μαθαίνεις από αυτό όχι δεν αφορίζω τα πειράματα επίδειξης, κάποια στιγμή θα αναφερθώ σε αυτό το θέμα...

Υστερόγραφο; Μα τί άλλο; Βίντεο!


buzz it!

3 σχόλια:

Thanassis είπε...

Γεια σου Χρυσοστομε. Το βιντεο ηταν μια ευχαριστη εκπληξη μιας και εκανα το ιδιο πειραμα πριν καμια 10αρια μερες!! Ειχα ακουσει το προβλημα παλαιοτερα, ειχα διαβασει την απαντηση και η εξηγηση δεν με ικανοποιουσε καθολου, οποτε καθησα και το σκεφτηκα και εφτασα στην εξηγηση που δινει και ο τυπος στο βιντεο. Δεν το ειχα δοκιμασει ποτε ομως, ωσπου πριν λιγες μερες ετυχε να βρεθουν καποια μπαλονια ηλιου στο αμαξι μου και το εκανα. Ημουν ενθουσιασμενος το ποσο ευκολα και καθαρα δουλευε! :-) Το περιεργο παντως ειναι οτι στο δικο μου πειραμα το μπαλονι εξακολουθει τις "περιεργες" κινησεις του ακομα και με παραθυρα ανοικτα. Χμμ τωρα που το σκεφτομαι μονο το παραθυρο του οδηγου ηταν ορθανοικτο μα τα αλλα ηταν κλειστα. Αν ολα ηταν ανοικτα θα δουλευε το ιδιο καλα αραγε;

ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ είπε...

ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ....

Xrysostomos είπε...

@thanassis
Αν ολα ηταν ανοικτα θα δουλευε το ιδιο καλα αραγε;

Στη θέση σου, δεν θα είχα βγει από το αυτοκίνητο αν δεν δοκίμαζα!

@κλεοπάτρα
καλημέρα κι από μένα

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα