Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2008

Η επιλογή του xrysostomou

Ξαναδιαβάζω την προηγούμενη δημοσίευση με τίτλο "Ένα σαββατοκύριακο, τρία συνέδρια".

Τώρα που το σκέφτομαι είναι σαν να διοργανώνονται τρία party στο ίδιο σαββατόβραδο:

Πρέπει να διαλέξεις!

Λοιπόν. Ο xrysostomos την έχει κάνει την επιλογή του.

Μασκαρεμένος με το πραγματικό του όνομα, θα παρευρεθεί στο συνέδριο της ΕΔΙΦΕ στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που περισσότερο τον έλκει προς τα εκεί είναι το στρογγυλό τραπέζι του συνεδρίου. Μια συνοπτική περιγραφή του λέει:

Στο κέντρο ένας άνθρωπος– κορίτσι ή αγόρι – γεννημένος στην Ευρώπη, 13 ετών. Και οι ευρωπαϊκές κοινωνίες επιμένουν να τον διδάσκουν Φυσική και Χημεία. Συμμετέχοντες στο εγχείρημα, αλλά και κρίνοντες αυτά που διαδραματίζονται, εμείς οι Έλληνες εκπαιδευτικοί.

Το στρογγυλό τραπέζι θα πραγματοποιηθεί στη μεγάλη αίθουσα (ισόγειο) του πύργου της Παιδαγωγική Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, στις 7.30 το απόγευμα του Σαββάτου 10 Μαΐου

Συμμετέχουν η Τασούλα Γεωργιάδου, η Ελένη Δανίλη, ο Γιώργος Έψιμος, ο Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας, ο Ευάγγελος Μπάτρης και η Ζαχαρούλα Σμυρναίου.

buzz it!

2 σχόλια:

ekoltsakis είπε...

Φίλε xrysostomos, είναι κρίμα η χρονική σύμπτωση των δυο συνεδρίων. Μακάρι να μη συμβεί ξανά.
Μόλις έφτασα στη Θεσ/νίκη από τη Νάουσα (http://naousa08.ekped.gr), όπου συζητούσαμε για ψηφιακό υλικό που μπορεί να βοηθήσει την εκπαίδευση (και) στο χώρο των φυσικών επιστημών, ενημερώθηκα για τις εργασίες του Συνεδρίου της ΕΔΙΦΕ. Συγχαρητήρια για την παρουσία σου!!! Καλή συνέχεια. Βαγγέλης

Ανώνυμος είπε...

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΣΕΠ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ


ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ & ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ


"Γνωστική Ψυχολογία και Διδακτική"


"Η συμβολή του Jean Piaget στη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική σκέψη.

Νεότερες τάσεις"


Το βιβλίο προσφέρει μία προσπέλαση της ζωής, του έργου, των επιστημολογικών, ψυχολογικών, παιδαγωγικών και διδακτικών θέσεων του JEAN PIAGET μιας από της μεγαλύτερες μορφές της σύγχρονης διανόησης. Ανιχνεύοντας την επιστημονική πορεία του JEAN PIAGET μπορούμε να πούμε ότι ξεκίνησε από την διερεύνηση των νόμων που διέπουν τις βιολογικές λειτουργίες στους οργανισμούς, πέρασε στην διερεύνηση των ψυχογενετικών νόμων και κατόπιν των νόμων που διέπουν την όλη λειτουργία του πνεύματος και την προοδευτική αναδιαμόρφωση και τελειοποίηση της νοημοσύνης του ανθρώπου. Τέλος έφτασε στην σύνθεση της επιστημολογίας του.
Το βιβλίο αυτό αναφέρεται στη συμβολή του Jean Piaget στη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική σκέψη, όπου η συμβολή του Piaget είναι πολύ σημαντική. Αλλά και η βαθύτερη κατανόηση και προβληματισμός πάνω στο πώς να διδάξουμε τα σχολικά μαθήματα και τις γνωστικές περιοχές των επιστημών συνεπάγεται τη γνώση των βασικών παιδαγωγικών θεωρήσεων όπως η σύγχρονη γνωστική θεωρία της μάθησης και οι επιμέρους θέσεις της (π.χ. Piaget, Vygotski, Bruner, Vergnaud, Βοσνιάδου, Δημητρίου. Ευκλείδη κλπ). Στο βιβλίο αυτό ο αναγνώστης, ο φοιτητής και ο εκπαιδευτικός- επιστήμονας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης θα ανακαλύψει επίσης τις ψυχολογικές, παιδαγωγικές και διδακτικές απόψεις των συνεχιστών και μαθητών του JEAN PIAGET όπως του μαθητή του GERARD VERGNAUD. Το βιβλίο προσφέρει επίσης μια πλήρη εισαγωγή στις μεθόδους διδασκαλίας (μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών), στην χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την εφαρμογή των νέων λογισμικών και τεχνολογιών στη διδασκαλία των μαθημάτων.

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Δίπλωμα Μεταπτυχιακών σπουδών ειδίκευσης (DEA) Επιστημών Αγωγής στο Πανεπιστήμιο PARIS V - SORBONNE, τμήμα Επιστημών Αγωγής.
Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής (υπό τη διεύθυνση του Gerard Vergnaud, μαθητή του Jean Piaget) στο Πανεπιστήμιο PARIS V - SORBONNE, τμήμα Επιστημών Αγωγής με τίτλο "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ - ΨΥΧΟΛΟΓΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ"
Έχει διδάξει στο Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΩΝ και στο μεταπτυχιακό "Διδακτική Μαθημάτων με Νέες Τεχνολογίες της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάσκει στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης, Πατρών, Πελοπονήσου (Καλαμάτα) και στο Διδασκλείο Ρόδου).

ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ
Πτυχίο Φυσικών Επιστημών. Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Πληροφορική. Πανεπιστήμιο Αθηνών.Υπότροφος ΙΚΥ. Δίπλωμα Μεταπτυχιακών σπουδών ειδίκευσης (DEA) Επιστημών Αγωγής στο Πανεπιστήμιο PARIS V - SORBONNE, τμήμα Επιστημών Αγωγής.Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο PARIS V - SORBONNE, τμήμα Επιστημών Αγωγής με τίτλο "ΜΟΝΤΕΛΟΠΟIΗΣΗ: Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡA ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ" Έχει συμμετάσχει σε έρευνες στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σε ευρωπαϊκά προγράμματα και έχει διδάξει στο Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ ΑΘΗΝΩΝ, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βόλος) και διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Τρίπολη).



Το βιβλίο στην πρώτη του μικρή μορφή είχε πάρει το Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Σικελιανά 2005".


Εκδότης του βιβλίου είναι ο κ. Δ. Σταμούλης των Εκδόσεων "Ηρόδοτος".

ISBN : 978-960-8256-60-6

Τιμή 44 €

Ματζάρου 9, Κολωνάκι Αθήνα

Τηλ. 210 3626348

www.herodotos.gr

---------------------------------------

Υπενθύμιση εξεταστέας ύλης ΑΣΕΠ

Δεύτερη θεματική ενότητα



1. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά: 1) τη Γενική Διδακτική Μεθοδολογία - Παιδαγωγικά Θέματα και 2) την Ειδική Διδακτική και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:

α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:

(i) τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και

(ii) τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.

β) να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση.

γ) να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής.

δ) να βοηθούν τον μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.

ε) να κατανοούν τον ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ’ αυτόν.

2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:

α) Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους.

β) Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα.

Ειδικότερα:

Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:

α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).

α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:

1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών- γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών, και

2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.

Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας «επί χάρτου» εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.

Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].

Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέτουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ’ αυτό.

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα