Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2009

ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών: τα θέματα του κλάδου ΠΕ04

Για τους βιαστικούς αυτού του πλανήτη, ιδού τα θέματα στο γνωστικό αντικείμενο του κλάδου των φυσικών επιστημών
Μίλα ελληνικά ρε! Πες του κλάδου ΠΕ04!

Για τους περισσότερο υπομονετικούς,
σύντομα και τα σχόλια μας...
και φυσικά τα θέματα στη διδακτική των φυσικών επιστημών,
όπου έχουμε να βγάλουμε τρελά γούστα! Stay tuned



Λοιπόν: Για τους φυσικούς, για τους χημικούς, για τους γεωλόγους και τους βιολόγους.

Δεν θα πω καλή επιτυχία σε όλους, γιατί έτσι όπως είναι αυτός ο διαγωνισμός, ακούγεται κάπως ουτοπικό...

Καλή επιτυχία σε όσους γουστάρουν να διδάσκουν

buzz it!

3 σχόλια:

bioteach είπε...

Τα θέματα του γνωστικού της Βιολογίας μου φάνηκαν πολύ δύσκολα. Καμία σχέση με το τι απαιτείται στο σχολείο. Στα παιδαγωγικά υπήρξε πρόβλημα με το χρόνο.

Παπαδάκης γιάννης είπε...

Ένα σχόλιο "απορία":
Αφορά την ερώτηση 31 στην φυσική.

Ερώτηση 31: "Οι καλύτεροι επιβραδυντές νετρονίων (υλικά τα οποία σταματούν τα νετρόνια κυρίως μέσω ελαστικών κρούσεων) είναι: ..."

Καλύτερος = Ιδανικότερος;

Καλύτερος σημαίνει αυτός επιβραδύνει άριστα, δηλαδή προκαλεί την μέγιστη επιβράδυνση. Αυτός που προκαλεί την μέγιστη ελάττωση της ταχύτητας σε ορισμένο χρόνο. Μέγιστη μεταβολή -όσον αφορά την ελάττωση μόνο- έχουμε όταν το νετρόνιο σταματήσει. Εξάλλου η ερώτηση έχει και διευκρίνηση σε παρένθεση:(...σταματούν τα νετρόνια ...) Εδώ απαντάμε με ευκολία το (α).

Καλύτερος επιβραδυντής στην πράξη -αυτός που χρησιμοποιείται στην επιβραδυνση νετρονίων- άρα ιδανικότερος, είναι εκείνος που επιβραδύνει τα νετρόνια αρκετά αλλά όχι τόσο όσο να σταματήσουν. Γιατί τα βραχέως κινούμενα νετρόνια μπορούν να συντηρήσουν μια αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση και όχι τα σταματημένα εντελώς. Καλύτερος λοιπόν επιβραδυντής νετρονίων είναι οι πυρήνες δευτερίου. Και εδώ απαντάμε με ευκολία το (β).

Τελικά τι είναι καλύτερο; το Μαθηματικά καλύτερο (α) ή το Φυσικά καλύτερο (β);

Σους πυρηνικούς αντιδραστήρες χρησιμοποείται σαν επιβραδυντής το "βαρύ ύδωρ" ένωση του δευτερίου, και όχι του "υδρογόνου", το οποίο εκτός του ότι σταματα τα νετρόνια, κυρίως τα συλαμβάνει, οπότε ουσιαστικά πλησιάζει την πλαστική και όχι ελαστική κρούση εκτός των άλλων !

Τελικά πρέπει να παραπονιόμαστε όταν οι εξετάσεις δεν είναι για φυσικούς αλλά για ... φιλολόγους ...για μαθηματικούς .... δηλαδή να διαβάζουν ακριβώς τις λέξεις και να κάνουν ακριβείς μαθηματικές σκέψεις και υπολογισμούς;
Ανάλογες ερτήσεις με λαθεμένες απλουστεύσεις βλέπουμε και στις πανελλήνιες πολύ συχνά. Είναι όμως αυτό ή φυσική;

Xrysostomos είπε...

@bioteach
Δεν έχω άποψη για τον κλάδο της βιολογίας. Τα θέματα των φυσικών πάντως ήταν όχι δύσκολα, αλλά πολλά: Η μέθοδος των πολλαπλών επιλογών δεν έχει νόημα όταν αρκετά ερωτήματα έχουν τη μορφή άσκησης - δηλαδή απαιτούν λίγο παραπάνω χρόνο...

@Γιάννης
Εχεις απόλυτο δίκιο. Ο επιβραδυντής που σταματά τα νετρόνια δεν μας κανει στη πραγματικότητα..

Δεν θα πω ότι δεν είναι αυτό η φυσική. Θα πω ότι σίγουρα δεν είναι μόνο αυτό...

ΥΓ. Οι δικές μου πηγές (serway) λένε ότι στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται νερό ή γραφίτης (επιλογή δ!)

Επίσης, η ένωση ελλήνων φυσικών δίνει ως σωστό το (α)...

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα