Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2007

Μια πρόταση για φιλοσόφους, δηλαδή για όλους

Κύριε κύριε, τα έχω πάρει στο κρανίο.

Έμαθα ότι σκοπεύετε σε αυτή τη δημοσίευση να αναφερθείτε σε μια επερχόμενη φιλοσοφική συζήτηση. Και θέλω να ρωτήσω: τί σχέση έχει η φιλοσοφία με τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών; Τί γυρεύει η συγκεκριμένη δημοσίευση σε αυτό το blog;



Πρώτον Μανώλη, ας σχολιάσω ότι μου αρέσει το ερώτημά σου. Από την άλλη, σου έχω πει κι άλλες φορές ότι θέλω να σηκώνεις το χέρι σου πριν διατυπώσεις μια ερώτηση. Δεν το απαιτώ εγώ , το απαιτεί όλη η τάξη, για να μπορέσουμε να συννενοηθούμε...

Δεύτερον, σημείωσε ότι το "Ας μπούμε σε μια τάξη" ανήκει στις φωνές που υποστηρίζουν ότι βασικά στοιχεία από το κομμάτι της φιλοσοφίας που στράφηκε προς τις φυσικές επιστήμες θα πρέπει να είναι οικεία σε οποιονδήποτε τις διδάσκει. Όσοι συνάδελφοι, ας πούμε, δεν γνωρίζουν τί σημαίνει ο όρος "επιστημονικές επαναστάσεις" (ή αντίστοιχα το όνομα "Κουν" τους παραπέμπει μόνο στο φίλτατο Κάρολο), παρακαλούνται όπως προσέλθουν με τον κηδεμόνα τους...

Τρίτον, ας μην ξεχνάμε ότι η "βασίλισσα" των φυσικών επιστημών, η φυσική, γεννήθηκε από τη φιλοσοφία. Μπορεί να έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε, όμως η σχέση μαμάς-φιλοσοφίας και κόρης-φυσικής συνεχίζει να υπάρχει. Δεν θα φτάσουμε βέβαια να εκφράσουμε τσιτάτα όπως αυτό του Νόρμπερτ Πλατ ("εάν είσαι φυσικός και δεν είσαι συγχρόνως και φιλόσοφος στην ουσία είσαι αδαής"), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα σταθούμε και στο άλλο άκρο...

Ελπίζω αγαπητέ Μανώλη να σε έπεισα, οπότε προχωρώ στο ζουμί:

Την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου στις 7.30 το απόγευμα, με την ευκαιρία της έκδοσης του βιβλίου του Ν. Ταμπάκη "Ηράκλειτος και σύγχρονος κόσμος" (εκδ. Γκοβόστη, όχι δεν πληρώνομαι για να διαφημίζω βιβλία), θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με θέμα:

"Αρχαία Φιλοσοφία και σύγχρονος κόσμος"


Τη συζήτηση θα δεις να διαμορφώνουν οι:

- Βασίλης Καρακώστας, καθηγητής στο τμήμα μεθοδολογίας, ιστορίας και θεωρίας της επιστήμης
- Ανδρέας Κασσέτας, φυσικός & συγγραφέας
- Βασίλης Κύρκος, επίσης καθηγητής στο ΜΙΘΕ και
- Ευτύχης Μπιτσάκης, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας

Η όλη φάση θα εξελιχθεί στη Στοά του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου)

Όσοι πιστοί προσέλθετε!

ΥΓ. Δεν έχω διαβάσει το συγκεκριμένο βιβλίο, οπότε δεν μπορώ να διαβεβαιώσω ότι θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις σου. Αυτό για το οποίο μπορώ να είμαι αισιόδοξος είναι το επίπεδο της συζήτησης, αφού έχω στο παρελθόν ακούσει τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες να μιλούν και μου έχουν "δώσει" πολλά...

buzz it!

1 σχόλιο:

BioLogos είπε...

Κατα αρχάς θέλω να σε μαλώσω.

Γράφεις ακατάπαυστα και δεν σε προφταίνω βρε αδερφέ.

Περιμένουμε εντυπώσεις.

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα