Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2007

We need education 2.0

Οι φωνές που μιλούν για χρήση της δεύτερης γενιάς του ίντερνετ μπορείς να αρχίσεις να συνηθίζεις τον όρο "web 2.0" στην εκπαίδευση έχουν αρχίσει να αυξάνονται.

Και αυτό μου αρέσει.

Το βίντεο που παραθέτω παρακάτω ασχολείται με το ζήτημα και εκφράζει έναν προβληματισμό τον οποίο ασπάζομαι. Το ότι ο τρόπος που διδάσκουμε θα αλλάξει, το θεωρώ δεδομένο. Το ερώτημα μου όμως είναι πόσο καιρό θα μας πάρει να γίνει κάτι τέτοιο
με άλλα λόγια πόσο θα καθυστερήσουμε αυτή τη φορά...

Ο συμπαθέστατος μαυροπίνακας, έχει σίγουρα χαρίσει πάμπολλα "συν" στη διδακτική διαδικασία αυτή είναι μια διαπίστωση που δύσκολα θα αλλάξω, όμως οι νέοι του σήμερα έχουν αναπόφευκτα προχωρήσει σε τρόπους επικοινωνίας που έχουν πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά.



Και "άλλοι τρόποι επικοινωνίας" σημαίνει "άλλοι τρόποι διδασκαλίας".

Με πρώτα λοιπόν σημάδια των εξελίξεων τα blogs, τη wikipedia, το facebook ή το google-earth, η διδασκαλία θα πάρει μορφές που λίγα χρόνια νωρίτερα ίσως δεν είχαμε καν φανταστεί...

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Η πρώτη μου επαφή με αυτό το βίντεο έγινε μετά από μία τυχαία, αλλά αυτή θα είναι η τελευταία φορά που θα γίνει έτσι επίσκεψη μου στο αρκετά ενδιαφέρον george tziralis thought log.

Ο μάλλον εμπνευστής του βίντεο είναι ο κύριος Michael Wesch, καθηγητής πολιτισμικής ανθρωπολογίας (σωστά το μεταφράζω το "cultural anthropology";) στο πανεπιστήμιο της πολιτείας του Κάνσας. Μεταξύ άλλων, μου άρεσε το γεγονός ότι τις αλλαγές που λέει ότι αναπόφευκτα, ακούς; φέρνει το διαδίκτυο στην εκπαίδευση δείχνει να τις κάνει πράξη: το βίντεο συνδιαμορφώθηκε με τη βοήθεια 200 φοιτητών του (θυμίζει wikipedia αυτό, ε;).

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ιδού:



ΥΓ. Πλέον θα θεωρώ τον Michael Wesch γνώριμη φιγούρα, αφού έχω χρησιμοποιήσει ένα άλλο βίντεο του σχετικά με την επίδραση του web 2.0 στις ζωές μας, σε μία παρουσίασή μου στα τελευταία Χρυσοστόμεια. Αν θες να μάθεις σε τί αναφέρομαι, κάνε κλικ εδώ και χάρισε στον κύριο Wesch τεσσεράμιση λεπτά από τη ζωή σου...

buzz it!

2 σχόλια:

sterzidi είπε...

Καλησπέρα ξανά...
Πολύ καλή παρουσίαση.
To video που ουσιαστικά κέντρισε το ενδιαφέρον μου για το web2.0, παρόλο που διάβαζα τόσα και τόσα, ήταν το pay attention.

Μπορείτε να το δείτε:
http://www.teachertube.com/view_video.php?viewkey=40c570a322f1b0b65909

Συμμετείχα σε ένα εξ αποστάσεως μάθημα που διοργανώθηκε από sch αλλά μου "έλειπε" εκείνο το κομματάκι lego που θα ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος της κατασκευής...

Εγινα δε και πιο κοινωνικός... στους δύσκολους καιρούς μας, έστω με την ανωνυμία που προσφέρει το διαδίκτυο...

Να στε καλά όλοι και καλή δύναμη!

Xrysostomos είπε...

Είναι όντως "δυνατό" (το είχα προτείνει και σε ένα παλαιότερο ποστ).

Είμαι βέβαια επιφυλακτικός στις προτάσεις του για τα κινητά, διότι ακόμη δεν έχω πειστεί ότι τα κινητά είναι ακίνδυνα ειδικά για τις ηλικίες των μαθητών. Από την άλλη, στο κομμάτι που αφορά wikis ή blogs, είμαι φανατικός υποστηρικτής...

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα