Και ναι λοιπόν διαδικτυακέ μου φίλε,
επιτρέπεται να αντιγράψεις κείμενα αυτού του blog,
αρκεί να κάνεις σαφή αναφορά στη πηγή:

didaskw.blogspot.com

Καλό διάβασμα...

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2007

"Πρακτικά": όνομα και πράγμα!

Συνάδελφε, συνάδελφε, μια ερώτηση!

Μήπως θυμάσαι που βρισκόσουν το τριήμερο 15 με 18 του Μάρτη που μας πέρασε;

Δεν έχεις ιδέα, έτσι δεν είναι; Μην αγχώνεσαι, ούτε κι εγώ θυμάμαι που ήμουν: αν με βάλεις να μαντέψω, το πιθανότερο είναι να κάνω λάθος (αποενοχοποίηση του λάθους δεν σου ζητούσα τις προάλλες;)...

Τέλος πάντων.

Το εν λόγω τριήμερο, αρκετοί τύποι από αυτούς που έχουν δώσει πολλά για τη διδακτική των φυσικών επιστημών στην Ελλάδα βρίσκονταν στα όμορφα Ιωάννινα, προκειμένου να συζητήσουν τους πιο πρόσφατους προβληματισμούς τους.

Η επίσημη ονομασία της συνάντησης ήταν "5ο Πανελλήνιο Συνέδριο - Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" και διοργανωτής της το πανεπιστήμιο της πόλης.

Σχετικά με το τί ακριβώς ειπώθηκε στη συνάντηση των Ιωαννίνων, μάλλον δεν είμαι ο πλέον αρμόδιος για να σου απαντήσει. Βλέπεις, κι εγώ, όλο και κάποια δικαιολογία θα είχα βρει για να απουσιάσω.

Για κάτι τύπους λοιπόν σαν κι εμάς, που στο πανεπιστήμιο συχνά απουσίαζαν απ' τις παραδόσεις και μετά έτρεχαν από δω κι από κει να βρουν τις "καλές" τις σημειώσεις, τα νέα είναι ευχάριστα. Οι διοργανωτές του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου παρουσιάζουν τα πλήρη πρακτικά του συνεδρίου στο διαδίκτυο, σε μορφή .pdf και ελεύθερα προς χρήση.

Καιρός ήτανε...

Τα πρακτικά (τα οποία μπορείς να βρεις εδώ) χωρίζονται σε τρεις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα μπορείς να διαβάσεις την εισαγωγική και τις κεντρικές ομιλίες του Συνεδρίου και στη συνέχεια να "τριφτείς" σε ζητήματα όπως η διαθεματική προσέγγιση, οι άτυπες μορφές εκπαίδευσης και η παιδαγωγική γνώση περιεχομένου. Η δεύτερη ενότητα κινείται στο δίπολο "διδακτική-διδασκαλία" για κάθε μια από τις φυσικές επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία), ενώ μέσα στις σελίδες του θα ακούσεις και προτάσεις που αφορούν την περιβόητη περιβαλλοντική εκπαίδευση. Τέλος, η τρίτη ενότητα επικεντρώνει στις νέες τεχνολογίες και στη χρήση τους στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών.

Βάλε λοιπόν στην άκρη τις φοβίες σου για αυτή "την παράξενη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι διδακτικάριοι" (μια καλή λύση είναι να εξοικειωθείς μαζί της), εστίασε στα ζητήματα που νιώθεις ότι σε αφορούν περισσότερο, φτιάξε ένα καλό καφέ και...

Καλό διάβασμα!

ΥΓ. Παραλίγο να το ξεχάσω. Την είδηση για την κυκλοφορία των πρακτικών στο διαδίκτυο την πήρα από σχετική δημοσίευση του blog "Η Βιολογία στο σχολείο"

buzz it!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα δημοφιλεστερα μαθηματα